tisdag 26 februari 2013

WOOOOOAAAAAAAWWWWW

Har inte tid att skriva nu men måste bara skrika ut "JAG HAR FALLSKÄRMSHÓPPAT OCH DET VAR ALLDELES HELT FANTASTISKT FABULÖST EPISKT UNDERBART" !

Jag hoppade från 14000 feet, dvs ca 4,5 km, och föll fritt i ca 60 sekunder, dvs ca 3 km. Alltså en genomsnittshasighet på 180 km/t. Det var helt otroligt häftigt. Inte det minsta obehagligt utan bara HÄÄÄÄRLIGT!

Sedan svävade vi i ca 1200 m när skärmen var helt utvecklad. Vi såg längt över hav och land och det var bara helt underbart. Vi gjorde några roliga svängar och sedan landade vi på en strand!

JAG ÄR LYCKLIG och längtar till nästa gång! Kunde ha gjort det igen redan idag.

PS Bildbevis kommer så småningom.

5 kommentarer:

  1. WOOOOOAAAAAAAWWWWW alltså!
    Ja jag kan se dig! HÄRLIGT!Bra gjort!

    SvaraRadera
  2. Underbart !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Imponerande, Elisabet!
      Kan föreställa mig att det var ett lyckorus av frihet!

      Radera
  3. Hej Bettan,
    Hann verkligen fallskärmen att veckla ut sig på den låga höjden?

    Undrar ödmjuk 15 000 feet hoppare

    SvaraRadera
  4. Hej ödmjuk! Jag överlevde då! Annars hade det varit adjöss och goddbaj på 30 sek!

    SvaraRadera